Vi börjar från början..

Den 21 maj spelade vi en serie match mot Täby. Vi hade spelat super bra och allt hela första halvleken. I andra halvlek leder vi med 2-0 och när det är kankse 20 minuter kvar kommer an ytter från deras lag med bollen. Såklart ska jag gå på och sätter press. På någotsätt hamnar mitt ena men mellan hennes och hon typ "låser" fast det. Och sen vet jag inte vad som hände. Tror hon sparka på mitt knä. Allt jag vet är att det knäcktes till i hela knät och benet bara vek sig. Jag låg där och grina och skrek. Visst inte vart jag skulle ta vägen. Det gjorde så jäkla ont. Mina tränar och lagkamrater samt min pappa kommer. Alla undrar hur det gick och säger att det kommer gå bra och så. Dom hjälper mig av planen efter ett tag. Matchen börjar igen och jag ligger där. Får kyla och lite linda men det hjälper inte. Trodde jag skulle dö på allvar.

När matchen var slut så skulle vi åka till sjukhuset. Jossan följde med för hon skulle sova hos mig. Der var nog bra att hon gjorde det för jag ville inte vara där ensam. Fick typ 4 alvedon och 2 andra tabletter av en sköterska. Berätta vad som hade hänt eller ja Jossan fick hjälpa mig för jag visste inte riktigt. Menmen.. Fick vänta i kankse en timme innan jag fick träffa en doktor. UUCH! Gilla honom inte! Han tvinga mig gå även fast jag inte kunde. Hade ju fått rullstol, menmen. Jag gick lite och grät sen trök han och peta. Fyfan vad jag hade lust att döda honom. Sen skicka han upp oss till röntgen. Mådde inge bra, hade typ feber och så också. Fick vänta yttligare 40 minuter innan dom rönta. Åkte tillbaka till doktorn och allt han sa var att mit ledband var lite skadat och att jag skulle ha rörligheten och svullnaden skulle ha gått ner om 14 dagar. Han linda och der sista han sa var; är det inte bra om 14 dagar så ring vårdcentralen.

Visst shit vad bra tänkte vi inget stort. Men 10 dagar gick och inget blev bra sen efter 14 dagar var svullnaden lika stor och jag kunde fortfarande inte gå normalt. Det gjorde ont hela tiden och så. Vi ringde vårdcentralen men fick tid efter en vecka typ. Vi gick dit och han klämde lite och så prata vi om vad som hänt och så. Han bokade in oss hos magnetröntgen men visst inte när vi skulle få tid. Efter 3 dagar kom ett brev och det stod att vi hade fått megnetröntgen tid den 1 juli. Lång tid men det var bara att vänta.
Fredag den fösta gick vi och röntga mitt knä. Det gick bra och sådär men det var super läskigt. Vi väntade i helgen och måndag sen på tisdag ringde dom min pappa. Dom berätta hur det var och vad som var fel. Den första doktorn på karolinska hade alltså fel det var ingen ledbands skada. Mitt främre korsband va av eller rättare sagt är av. Vi ska nästa vecka den 19onde eller 20onde gå till en läkare som berättar lite och ger oss en tid till en operation. Korsbandet kommer inte bli bra om man bara låter det vara man måste operera. Är jätte nervös och ledsen över det här. Har snart inte spelat fotboll i 2 månader. 2 månader!?!? Fotboll är mitt liv. Jag lever för det. Kan inte träna eller pela matcher. Är trött på det här. Vill verkligen att det ska bli bra.
Så nu vet ni hur det ligger till. Förresten orkar någon läsa det här??
Kramar Sofie!

Kommentarer
Postat av: BELLY ♥

Finblogg ! :D

2011-07-10 @ 14:36:23
URL: http://bellyss.blogg.se/
Postat av: hanna.h

Fan inte korsbandet! Det är ju de värsta som kan hända.. Du måste se till att träna träna träna upp knät annars är de ju kört.. Hoppas du kommer tillbaka snart gullunge <3

2011-07-10 @ 20:03:53

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
LATMASK!!
Hur kontaktar vi dig? (publiceras ej)

Äger du någon blogg?

Skriv ner din tanke här:

Trackback
RSS 2.0